De dumme måltider

22. maj 2010

Alder:
6 mdr.

De dumme måltider

Hej igen Helen

Vi er fortsat glade for den plan du har givet os at følge og vi følger den næsten 100% hver dag..... men nu sys jeg at skemaden halter lidt igen, selvom jeg sørger for at han får meget forskelligt som du jo sagde at han skulle og der er også noget for øjet....

Men morgenmaden det spiser han nok mest og uden de store problemer (ca 1 dl, hvilket jo egentlig ikk er meget) men så frokost og aftensmad er der faktisk problemer næsten fra start til slut, frokosten får jeg nok 1/2 dl i ham, men han brokker sig og piver næsten under hele måltidet, men åbner dog munden når sken kommer.

Aftensmaden er helt slem det begynder han at brokke sig fra han kommer i højstolen og til han bliver sat ned igen og det er efter ca 5 teske fulde... han græder ...

Annonce

... fra start til slut næsten og slår med armene... vi spiser mellem 18-19 og feks i dag havde han fået flaske ca 100 ml kl 15 (derefter middagslur til kl 17) og aftensmad sammen med os kl 18.30 så han burte jo være sulten.... det er så frustrerende fordi jeg aner virkelig ikk hva jeg skal gøre og det er en kamp hver dag og ja det påvirker os som forældre fordi vi virkelig ikke aner hva vi skal gøre.... jeg servere som hovededel kartoffelmos med kogt grønsager i og dertil noget kød og hvis vi får sovs så får han også....

Kan du fortælle hva vi gør forkert???

Jeg prøver også at holde hans opmærksomhed og lader skeerne komme i et jævnt tempo... tror du måske at han ikk er sulten nok???

Puha håber du kan hjælpe lidt

Hilsen Sine og kornelius (næsten 7 mdr)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor